Kolegové jsou moje druhá rodina

Ředitel výstavby Jiří Salava je jednou z klíčových postav modernizace D1 u Velkého Meziříčí. Zkušený stavař řídil veškeré práce, ale bez týmu lidí, jejichž věk byl povětšinou hluboko pod čtyřicítkou, by nedosáhl ničeho. „Měli jsme štěstí, že se nám podařilo sestavit tým lidí, kteří se k práci postavili čelem, chtěli se učit a měli obrovskou chuť splnit […]

Číst více

„V oblasti tzv. vymývaného betonu patří Metrostav k nejlepším“

Martin Študlar (31 let) Víte, co ve stavařské hantýrce znamená pojem „curbking“? Jde o nejstarší systém silničních obrubníků, resp. speciální odvodňovací žlábek… Mimo pokládku cementobetonového krytu a monolitických žlabů má právě instalaci těchto curbkingů na starosti Bc. Martin Študlar, který je stavbyvedoucím na Středisku betonových vozovek. Od mala sice tíhnul k architektuře a výškovým budovám, ale […]

Číst více

„Každý měsíc to všem spočítám“

Aneta Kunčíková (25 let) Modernizace D1, úsek 19 se pro Ing. Anetu Kunčíkovou stala první životní zakázkou hned poté, co se stala čerstvým absolventem vysoké školy a nastoupila na pozici ekonom projektu divize 4 Metrostavu. „Protože nejsem stavařka, začátek pro mě nebyl úplně jednoduchý. Musela jsem se (a ještě stále musím) učit novým a odborným […]

Číst více

„Realizace našeho úseku D1 mi připadá promyšlená a pružná“

Petr Severa (57 let) Ing. Petr Severa sice ve firmě pracuje poměrně krátce, prakticky až od zahájení prací na modernizaci úseku 19 na D1 u Velkého Meziříčí, ale jinak jde o zkušeného stavaře. Vystudoval Střední průmyslovou školu stavební v Brně (obor Dopravní stavby), následně pak Vysoké učení technické v Brně (Fakulta stavební, obor Konstrukce a dopravní stavby). […]

Číst více

Žlaby, příkopy, rigoly… Vše pro vodu

Voda musí z vozovky odtéci a ze svahů nesmí na cestu natéci… Do konce listopadu, pokud počasí vydrží, se proto bude pokračovat v pokládce různých monolitických odvodňovacích příkopových žlabů a monolitických odvodňovacích žlabů ve středním dělícím pásu. Na snímcích vidíme přídlažbu (zpevnění) příkopových žlabů, pokládku prefabrikovaných U-žlabů podél skalního zářezu. Precizní musí být provedení šachet, […]

Číst více

Řidičům bude sloužit i nová čerpací stanice

Nová ocelová konstrukce nejvyššího dálničního mostu, nové a rozšířené povrchy vozovek, nové silniční záchytné systémy… Součástí úseku s mostem Vysočina je ale i modernizace chodníků, vozovky a parkoviště u benzinové stanice MOL. Až se stanice otevře, řidiči se mohou těšit na rozšířené a nové plochy. Ještě předtím však byla odstraněna původní vozovka až na zemní pláň, […]

Číst více

Betonáž ve dne i v noci

O tom, že se na našem úseku modernizovaného úseku D1 s mostem Vysočina pracuje ve dne v noci, svědčí i tyto snímky. Na nich je zachycena pokládka cementobetonového krytu vozovky. Beton se po betonáži ošetřuje postřikem pro zpomalení tuhnutí a proti nadměrnému odpařování vody. Následuje vymetání čerstvého betonu pro zajištění drsnosti povrchu a zajištění protismykových vlastností. […]

Číst více

„Správným postupem v souladu se smlouvou lze předejít sporům a zdržení“

Mgr. Vladislav Matuška (27 let): Přímo na staveništi ho sice příliš často neuvidíte, ale v kancelářích zařízení staveniště této stavby tráví několik dní v týdnu. S kolegy denně osobně řeší záležitosti týkající se stavby. Náš kolega, právník Vláďa Matuška z útvaru právní služby divize 4, se k rekonstrukci mostu Vysočina v rámci 19. úseku modernizace dálnice D1 dostal několik měsíců […]

Číst více

„Zkušenosti techniků, kteří napříč firmou pracují a učí nové generace, jsou k nezaplacení“

Jan Kabelka (34 let) Plánování a organizaci výrobních kapacit, dohled nad ekonomikou výstavby – sledování nákladů a soutěžení subdodávek, kontrolu dodržování smluvních podmínek…. To vše má nejen v rámci mostu Vysočina na starosti Ing. Jan Kabelka, vedoucí provozu mostních technologií. Mezi jeho úkoly dále patří zajištění nabídkové resp. soutěžní činnosti, personální práce s týmem cca 70 zaměstnanců, […]

Číst více

„Musíme promýšlet několik kroků dopředu“

  Michal Hurbiš (34 let): Největší tlak už má za sebou, přesto se na stavbě rozhodně nenudí. Ing. Michal Hurbiš pracuje jako přípravář na celém opravovaném úseku D1, jehož dominantou je most Vysočina. Co to znamená v praxi? „Museli jsme s celým týmem zajistit veškeré dodavatele na jednotlivé činnosti, technologie a materiály pro celou stavbu, které nejsme […]

Číst více