„Zkušenosti techniků, kteří napříč firmou pracují a učí nové generace, jsou k nezaplacení“

Jan Kabelka (34 let) Plánování a organizaci výrobních kapacit, dohled nad ekonomikou výstavby – sledování nákladů a soutěžení subdodávek, kontrolu dodržování smluvních podmínek…. To vše má nejen v rámci mostu Vysočina na starosti Ing. Jan Kabelka, vedoucí provozu mostních technologií. Mezi jeho úkoly dále patří zajištění nabídkové resp. soutěžní činnosti, personální práce s týmem cca 70 zaměstnanců, […]

Číst více

„Musíme promýšlet několik kroků dopředu“

  Michal Hurbiš (34 let): Největší tlak už má za sebou, přesto se na stavbě rozhodně nenudí. Ing. Michal Hurbiš pracuje jako přípravář na celém opravovaném úseku D1, jehož dominantou je most Vysočina. Co to znamená v praxi? „Museli jsme s celým týmem zajistit veškeré dodavatele na jednotlivé činnosti, technologie a materiály pro celou stavbu, které nejsme […]

Číst více

„A bez ní nepohne se ani kámen“

  Kateřina Adamová (28 let): Katka pracuje jako technik kvality mostních konstrukcí. A nebýt jí, rekonstrukce mostu Vysočina se nepohne ani o píď. Schvaluje každý kousek materiálu a každou firmu, která se bude na staveništi pohybovat. Tzv. „kvalitáři“ stojí trošku v pozadí stavby, ale jejich role je klíčová. „Než stavbu rozjedeme, musím sepsat technologické předpisy a […]

Číst více

Pro plnění harmonogramu je klíčová koordinace všech činností

  Jan Dokoupil (38 let): Pravou rukou Jiřího Salavy – ředitele výstavby celého úseku na D1, který nyní realizuje společnost Metrostav – Divize 4, je v případě konstrukčních části mostu Vysočina stavbyvedoucí Ing. Jan Dokoupil. Ten u společnosti pracuje od roku 2006 a vzpomíná na přísný, ale vstřícný (až otcovský) přístup tehdejších Metrostaváků. Ti jej prakticky […]

Číst více

Ze života pod mostem

František Fackenberg (na snímku vpravo) žije pod Mostem Vysočina 51 let… Bydlí se svou rodinou v sympatickém domě přímo pod touto obrovskou stavbou a patří k těm, kteří jako další starousedlíci zažili samotnou výstavbu. „O dům jsme nepřišli, ale stačilo málo. Když se totiž střílela skála pro základy budoucích pilířů, museli jsme opustit na celý […]

Číst více

Rozhovor se starostou Velkého Meziříčí

Starosta Velkého Meziříčí: „Oceňuji přístup Metrostavu k alternativnímu řešení dilatací.“ Pane starosto, co pro Vás znamená Most Vysočina? Na výstavbu si velice dobře vzpomínám. Možná i proto, že mi tehdy bylo krásných 19 let… Chodili jsme se na místo samozřejmě často dívat. Byla to úchvatná stavba nejen v rámci našeho města, ale i celé republiky. […]

Číst více

Na staveništi je velmi důležitá i dobrá parta

Barbora Srnská (24 let) „Od kolegů se hodně učím a navíc je s nimi v práci legrace.“ Má ráda krásná místa a klid v přírodě, kolečkové lyže, nebo si jde (pokud má chvíli času) jen tak zaběhat. V zimě se vydává do sněhových bílých stop běžkařských tras a jejím snem je někdy v budoucnu vlastnit […]

Číst více

Nejnáročnější část modernizace našeho úseku začíná

Výstavba Dopravně-inženýrských opatření (DIO) na Mostu Vysočina začne již tuto neděli 30. 6. od 13:00 hodin. Úplná uzavírka jedné části mostu vypukne v pondělí 1. července ráno. Doprava bude vedena v režimu 2+1 pruh (dva pruhy směr na Prahu a jeden pruh na Brno – podle intenzity dopravy se režimy budou 2x týdně střídat). Práce […]

Číst více

Projekt probíhá standardně. Značný zájem médií je ale novou zkušeností.

Zdeněk Vlčan (34 let) „První stavař v rodině“ Vedoucí projektu Bc. Zdeněk Vlčan je další z řady mladých stavařů, které Metrostav ulovil hned po škole, a chytli se takovým způsobem, že dnes plní důležité role na velkých projektech. „Zúčastnil jsem se konkurzu na studentskou praxi, a i když jsem byl vzhledem k počtu uchazečů poněkud […]

Číst více

O mostu Vysočina se uvažovalo už před válkou

Spojení mezi Prahou a Brnem řešili inženýři již před druhou světovou válkou a pokračovali v 50. letech. Už tehdy se prokázalo, že je výhodné trasování členitým terénem u Velkého Meziříčí a vzniklo několik soutěžních variant betonového či ocelového mostu přes řeku Oslavu. „Nakonec se vybrala ocelová varianta spojitého nosníku o čtyřech polích,“ vzpomíná Antonín Pechal, který […]

Číst více