Ze života pod mostem

František Fackenberg (na snímku vpravo) žije pod Mostem Vysočina 51 let… Bydlí se svou rodinou v sympatickém domě přímo pod touto obrovskou stavbou a patří k těm, kteří jako další starousedlíci zažili samotnou výstavbu. „O dům jsme nepřišli, ale stačilo málo. Když se totiž střílela skála pro základy budoucích pilířů, museli jsme opustit na celý […]

Číst více

Rozhovor se starostou Velkého Meziříčí

Starosta Velkého Meziříčí: „Oceňuji přístup Metrostavu k alternativnímu řešení dilatací.“ Pane starosto, co pro Vás znamená Most Vysočina? Na výstavbu si velice dobře vzpomínám. Možná i proto, že mi tehdy bylo krásných 19 let… Chodili jsme se na místo samozřejmě často dívat. Byla to úchvatná stavba nejen v rámci našeho města, ale i celé republiky. […]

Číst více

Na staveništi je velmi důležitá i dobrá parta

Barbora Srnská (24 let) „Od kolegů se hodně učím a navíc je s nimi v práci legrace.“ Má ráda krásná místa a klid v přírodě, kolečkové lyže, nebo si jde (pokud má chvíli času) jen tak zaběhat. V zimě se vydává do sněhových bílých stop běžkařských tras a jejím snem je někdy v budoucnu vlastnit […]

Číst více

Nejnáročnější část modernizace našeho úseku začíná

Výstavba Dopravně-inženýrských opatření (DIO) na Mostu Vysočina začne již tuto neděli 30. 6. od 13:00 hodin. Úplná uzavírka jedné části mostu vypukne v pondělí 1. července ráno. Doprava bude vedena v režimu 2+1 pruh (dva pruhy směr na Prahu a jeden pruh na Brno – podle intenzity dopravy se režimy budou 2x týdně střídat). Práce […]

Číst více

Projekt probíhá standardně. Značný zájem médií je ale novou zkušeností.

Zdeněk Vlčan (34 let) „První stavař v rodině“ Vedoucí projektu Bc. Zdeněk Vlčan je další z řady mladých stavařů, které Metrostav ulovil hned po škole, a chytli se takovým způsobem, že dnes plní důležité role na velkých projektech. „Zúčastnil jsem se konkurzu na studentskou praxi, a i když jsem byl vzhledem k počtu uchazečů poněkud […]

Číst více

O mostu Vysočina se uvažovalo už před válkou

Spojení mezi Prahou a Brnem řešili inženýři již před druhou světovou válkou a pokračovali v 50. letech. Už tehdy se prokázalo, že je výhodné trasování členitým terénem u Velkého Meziříčí a vzniklo několik soutěžních variant betonového či ocelového mostu přes řeku Oslavu. „Nakonec se vybrala ocelová varianta spojitého nosníku o čtyřech polích,“ vzpomíná Antonín Pechal, který […]

Číst více

Preferuje klid a přírodu… i přesto výborně zvládá práci stavbyvedoucího na D1

Jiří Cupl (29 let) „z průmyslového srdce Vysočiny na dálniční tepnu“ Práce rozplánovaná na hodiny, tlak na termíny, velké logistické šachy. Řekli byste, že u stavby na dva roky nehrají hodiny zásadní roli. Opak je pravdou. Hlavní stavbyvedoucí Ing. Jiří Cupl má na starosti koordinaci prací subdodavatelů, kontroluje technologické postupy, hlídá bezpečnost a dodávky materiálů. […]

Číst více

Zahajujeme seriál představování odborníků Metrostavu, kteří se podílejí na modernizaci D1.

Lenka Sýkorová (29 let) „Každý den je ve stavařině nevšední“ Exkluzivní mužská záležitost? To už ve stavebnictví dávno neplatí. Na stavbách silnic a dálnic se daleko častěji prosazují i šikovné inženýrky a další odbornice. Jednou z nich je i vystudovaná inženýrka Lenka Sýkorová, která odpovídá za hospodaření miliardové modernizace. Co to znamená v praxi? „Jako ekonomka projektu […]

Číst více

Jiří Salava v reportáži České televize

Modernizace D1 u Velkého Meziříčí se dostala i na obrazovky veřejnoprávní televize. ČT zpovídala ředitele výstavby Jiřího Salavu, redaktorku zajímal především most Vysočina, který je klíčovou a nejsložitější částí rozsáhlé modernizace. Celou reportáž můžete zhlédnout ZDE. O start celé stavby má zájem široká veřejnost, o čemž svědčí řada dotazů z řad regionálních i celostátních médií. Dobrou […]

Číst více