Projekt probíhá standardně. Značný zájem médií je ale novou zkušeností.

Zdeněk Vlčan (34 let)

„První stavař v rodině“

Vedoucí projektu Bc. Zdeněk Vlčan je další z řady mladých stavařů, které Metrostav ulovil hned po škole, a chytli
se takovým způsobem, že dnes plní důležité role na velkých projektech. „Zúčastnil jsem se konkurzu na studentskou praxi, a i když jsem byl vzhledem k počtu uchazečů poněkud skeptický, uspěl jsem,“ popisuje Zdeněk své začátky.

Pro vedoucího projektu je alfou a omegou komunikace. A to především se zástupci objednatele a stavebními dozory. „Oproti jiným projektům nemáme na D1 výrazně jiné nebo zvláštní starosti a z hlediska projektu vše probíhá standardně,“ říká Zdeněk. Řeší především koordinaci prací, která je na projektech typu D1 nejsložitější především kvůli pracím v krátkém čase na minimálním prostoru. Kromě koordinace hlídá i plnění harmonogramu, řídí finance, personalistiku a samozřejmě nasmlouvané podzhotovitele. „Snad jen zvýšený zájem médií je pro mě nová zkušenost. Ať už celostátních nebo regionálních.“

Přitom kdyby ctil rodinné tradice, skončil by v některé ze strojírenských firem. „Jsem první stavař v rodině. Asi se v rodině trochu očekávalo, že budu pokračovat ve strojařině, ale já to viděl jinak a nelituji,“ říká přesvědčeně vedoucí projektu, který v Metrostavu oceňuje, že se lidé mezi sebou vždycky rozumně domluví. „Snažíme se práce plánovat tak, aby mohli kolegové z provozních složek efektivně pracovat nejen pro nás na D1, ale i pro ostatní projektové týmy Metrostavu. A i když se něco „vyvrbilo“ na poslední chvíli, vždy jsme se konstruktivně dohodli. Práce ve velké firmě má svá specifika, ale projektová střediska fungují v podstatě samostatně a takřka rodinně,“ uzavírá Zdeněk, který sbíral zkušenosti – koneckonců jako celá řada dalších mladých kolegů – na dálnici D3 z Tábora do Veselí nad Lužnicí i na předchozích modernizacích D1, jež má Metrostav úspěšně za sebou.