Preferuje klid a přírodu… i přesto výborně zvládá práci stavbyvedoucího na D1

Jiří Cupl (29 let)

„z průmyslového srdce Vysočiny na dálniční tepnu“

Práce rozplánovaná na hodiny, tlak na termíny, velké logistické šachy. Řekli byste, že u stavby na dva roky nehrají hodiny zásadní roli. Opak je pravdou. Hlavní stavbyvedoucí Ing. Jiří Cupl má na starosti koordinaci prací subdodavatelů, kontroluje technologické postupy, hlídá bezpečnost a dodávky materiálů. „Vyžaduje to maximální nasazení celého týmu včetně subdodavatelů. Harmonogram máme opravdu téměř na hodiny,“ říká mladý stavbyvedoucí. Nedílnou součástí jeho práce je i komunikace s dozory investora, laboratoří pro provádění kontrolních zkoušek a geodetické práce.

Čas na přípravu modernizace byl opravdu extrémně krátký a celý tým pracoval na plné obrátky pod vysokým tlakem. O to víc se musíme na D1 soustředit, aby bylo chyb co nejméně a neovlivnily negativně celou stavbu,“ zdůrazňuje Jirka.

V práci mu pomáhá i další mladá krev Metrostavu. „V současné době máme v projektovém týmu tři šikovné absolventy stavebních škol, bez kterých se na stavbě neobejdeme, takže jim předávám zkušenosti a snažím se je připravit pro další kariérní růst,“ říká Jirka, který má Vysočinu zažranou pod kůží.

Narodil se v průmyslové části kolem Žďáru nad Sázavou a proti tradici kraje – slévárenství a strojírenství – šel stavařskou cestou. V Metrostavu pracuje už čtyři roky, zkušenosti sbíral na jihočeské D3 i D6 v Krušovicích, která pro něj byla křtem ohněm a klíčovou pracovní zkušeností, kterou může u Velkého Meziříčí zúročit. Milovník klidu a přírody se těší, až na úseku konečně skončí bourací práce na skále při výstavbě středové kanalizace a rozšíření dálnice. „Zdržuje nás od práce a musíme plánovat o to lépe a s větším nasazením mechanizace. Ale těším se, až se kolegům povede dodělat rozšíření mostu Vysočina a společně s napojením na trasu dálnice D1 uvidíme, co se nám vlastně povedlo – jak krása stíhá nádheru,“ uzavírá se smíchem Jirka.