„Každý měsíc to všem spočítám“

Aneta Kunčíková (25 let)

Modernizace D1, úsek 19 se pro Ing. Anetu Kunčíkovou stala první životní zakázkou hned poté, co se stala čerstvým absolventem vysoké školy a nastoupila na pozici ekonom projektu divize 4 Metrostavu. „Protože nejsem stavařka, začátek pro mě nebyl úplně jednoduchý. Musela jsem se (a ještě stále musím) učit novým a odborným pojmům a znalostem z oblasti stavebnictví. O to více mě práce naplňuje, protože se nejedná o rutinní činnost, ale je stále na čem pracovat a posouvat se dále,“ říká sympatická mladá žena, která má na starosti i modernizaci D1 na úseku 16, Velký Beranov – Měřín.

Naše kolegyně vystudovala Vysokou školu ekonomickou v Praze na fakultě Managementu se specializací na podnikovou ekonomiku. Po absolvování této školy se Aneta rozhodovala, jakým směrem by se dále chtěla angažovat. „Odjakživa mě bavila čísla a neustálé učení se nových a nových poznatků. Vždycky mě lákala práce postavená na spolupráci týmu lidí. A to je právě to, proč jsem se rozhodla pro práci v Metrostavu,“ říká naše podniková ekonomka a dodává: „Můžu si zde osvojit teoretické znalosti z vysoké školy, ale také zažít, jaké to je pracovat s týmem lidí. Každý zde plní svoji roli a je svým způsobem nepostradatelným členem týmu. Já za sebe můžu potvrdit, že jsem se dostala do skvělého kolektivu mladých lidí, kteří umí táhnout za jeden provaz i v těch vyhrocenějších situacích.“

Na stavebnictví ji fascinuje ta různorodost. Ač většinu pracovní doby tráví spíše u počítače, je čas od času potřeba, aby vyrazila na stavbu do terénu. Proč? „Protože znát stavbu pouze z papíru mnohdy nestačí,“ vysvětluje Aneta, která na úseku s mostem Vysočina oceňuje fakt, že i přes rozsah modernizace, vysoké požadavky na kvalitu a technologickou náročnost, je harmonogram (stanovený doslova na hodiny) přesně naplňován. „U takto rozsáhlého projektu by to nešlo bez časté komunikace a koordinace prací napříč celým týmem,“ vysvětluje naše ekonomka.

Jak dále vysvětlila, stavební objekt „most Vysočina“ spadá pod Provoz mostních technologií divize 4. Velkou část agendy si tak řídí sám provoz. Je však nutná vzájemná spolupráce s mostaři. Její úlohou v rámci tohoto stavebního objektu je především fakturace provedených položek v daném měsíci.

Ptáme se, zda je práce ekonomky stále o tunách popsaného papíru a šanonech v několika vrstvách nebo se již digitalizace dostala i na most Vysočina? „Co se týče digitalizace, očekávala bych, že bude s dobou trochu více napřed. Někdy mě až fascinuje, kolik dokumentů je nutné vést stále ještě v papírové formě. Ale pevně věřím, že se v nejbližší době dočkáme vyšší míry digitalizace,“ říká Aneta.

Říjen byl (i z hlediska ekonomického) zdárně dokončen, chybí ještě uzavřít listopad a pak se vrhnout na věci spojené s blížícím se koncem roku. „To je o velké administrativě a času není nazbyt. Těším se na další etapy v roce 2020. Ráda bych byla u toho, až se stavba dotáhne do (věřím) zdárného konce,“ uzavírá mladá ekonomka.