Zahajujeme nejnáročnější modernizaci na D1

Na nejvytíženější komunikaci v Česku se rozjíždí další díl modernizace. Úsek Mirošovice-Kývalka projde rozsáhlými opravami, z nichž vyčnívá rekonstrukce mostu Vysočina, který překlenuje Velké Meziříčí a je nejvyšším mostem na D1. Řidiče čeká klasické zúžení na 2+2 pruhy a zpomalení na osmdesátku. Jen v létě se pojede v režimu dva pruhy jedním směrem a jeden pruh druhým směrem. Stavaře pak čeká náročná práce, aby uzavírky byly co nejkratší a kolony co nejsnesitelnější.

I proto jsme se rozhodli Ředitelství silnic a dálnic nabídnout, že klíčové práce na pravém mostu Vysočina uděláme za extrémně rychlých 70 dní,“ říká ředitel výstavby Ing. Jiří Salava. Původně se počítalo se 120 dny v režimu 2+1. Pro Metrostav to znamená precizní plánování a rychlou návaznost jednotlivých prací. „Na přípravě jsme dělali několik měsíců a i díky zkušenostem z předchozích modernizací si troufnu říci, že splnit harmonogram je v našich silách,“ je přesvědčený Salava.

A co nás v průběhu dvou a půl let čeká? Především rozšíření celého úseku, jehož jádrem je náročná oprava mostu Vysočina o celkové délce 425 metrů. Most bude rozšířen o 75 cm v každém směru a čeká ho i zesílení hlavní nosné konstrukce. Nejdříve projde rekonstrukcí pravý most, později a ve větším klidu se práce přesunou na levý most. Na rozšířeném pravém mostu už nebude problém vést dopravu v režimu 2+2, a tak není důvod ke stejné extrémní rychlosti stavby.

Vozovka pak dostane nový cementobetonový a asfaltový kryt, který nahradí stávající povrch, který už je po čtyřiceti letech provozu výrazně za hranou životnosti. Podrobné informace o plánovaných pracích si můžete přečíst zde: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/400/infoletak_d1-19-velke-mezirici-vychod-zapad.pdf

Kdy bude hotovo? Stavbu za 1,583 miliardy korun by měl Metrostav předat v roce 2021. „Čekání bylo dlouhé a už se nemůžeme dočkat, až na stavbě začneme. Především most Vysočina je parádní stavbou, na kterou se opravdu těším,“ dodává Ing. Jiří Salava.